Loading...

Türk Histoloji-Embriyoloji Derneği Ölçme-Değerlendirme Komisyonu 1. Basamak (Teorik) Sınav Duyurusu

Sayın Dernek Üyelerimiz,

  1. Histoloji ve Embriyoloji yeterlik sınavı* iki aşamalı olarak yılda bir kez yapılmaktadır. Yeterlik sınavı birinci basamak başvurularının 05.05.2026-20.05.2026 tarihleri arasında derneğin web sayfasında yer alan başvuru formu doldurularak ve sınav ücreti yatırılarak, ilgili formda istenilen bilgi ve belgelerin Ölçme Değerlendirme Komisyonu sekreterinin aşağıda belirtilen iletişim adreslerine gönderilmek suretiyle yapılması gerekmektedir. Yeterlik sınavı genel ilkeler ve ölçütlerine uyulmaması (yeterlik iç yönergesi 6. madde) ve/veya başvuran aday bulunmadığı takdirde sınav yapılmayacaktır.
  1. Birinci basamak sınavına Türk Histoloji ve Embriyoloji Derneği’ne üye olan, tıpta uzmanlık/doktora eğitimini tamamlayıp belgeleyenler veya bu eğitimlerinin son yılında olan adaylar girebilir. Ancak, ikinci basamağa girmek ve yeterlik belgesi almak için, birinci basamak sınavında başarılı olmak ve tıpta uzmanlık/doktora derecesine sahip olmak gerekmektedir.
  1. Türk Histoloji ve Embriyoloji Derneği 2026 yılı yeterlikbirinci basamak teorik sınavı, 02.07.2026tarihinde saat 10.00'da Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji ve Embriyoloji AbD'da  yapılacaktır.  
  1. Sınava girecek adayların İş Bankası Ankara Üniversitesi İbni Sina Hastanesi Şubesi Hesap Sahibi Histoloji ve Embriyoloji Derneği Şube kodu 4364 Hesap No 53908  IBAN TR95 0006 4000 0014 3640 0539 08 hesap numarasına sınav harç bedeli olarak 250 TL yatırdıklarına dair dekontu ve dernek web sayfamızda bulunan başvuru formunu Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yığman adına (zeynepyigman@gmail.com) adresine e-posta ile ve Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı, Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı Emniyet Mahallesi, Mevlana Bulvarı No: 29   06500 Yenimahalle/Ankara/Türkiye adresine posta ile göndermeleri gerekmektedir.

Saygılarımızla
Ölçme-Değerlendirme Komisyonu

2026-I. BASAMAK (TEORİK) THED YETERLİK SINAVI BAŞVURU FORMU.pdf

*Histoloji ve Embriyoloji Ölçme Değerlendirme Komisyonu yeterlik sınavları, Histoloji ve Embriyoloji bilim alanının eğitim standardizasyonunun sağlanması amacıyla tüm eğitim kurumlarının yapısal farklılıklarından bağımsız olarak, her mezunun sahip olması gereken temel yetkinlik ve bilgi çerçevesini temel alan; böylece ülkemizde çağdaş ve yüksek düzeyde yetkinliğe sahip bilim insanlarının yetişme sürecine katkı sağlayan bir değerlendirme yöntemidir. Adayın özdeğerlendirmesini yapabilmesinin yanı sıra mesleki yetkinliğin objektif olarak ölçülmesi ile kariyer planlamalarında fayda sağlayabilir.
Bir eleme sınavından ziyade, adayın kendi alanındaki standardını tescillediği hem teorik hem de laboratuvar becerilerini kanıtladığı prestijli bir kalite kontrol mekanizmasıdır. Sınav sonuçları isim listeleriyle açıkça ilan edilmez, gizlilik esasına dayalı olarak sadece kişiye özel olarak bilgi verilir. 
İki basamaklı olan bu sınav teorik bilginin yanı sıra yeterli beceri ve yetkinliğe sahip olunduğunu da belgelemektedir.  Ayrıca uluslararası akreditasyon ve mobilite süreçlerinde kurumlar arası denklik ve güven ilişkisi için güçlü bir referans oluşturur. İleride gerçekleştirilecek ortak projelerde yer alma ve akademik hareketlilik süreçlerine olumlu bir zemin hazırlar. Bu belgeye sahip olmak yasal bir zorunluluk olmasa da mesleki saygınlık ve liyakat göstergelerinden biridir. Bu nedenlerle bilim derneği ve anabilim dalları tarafından teşvik edilir.